جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

نواقص مراسم عزاداری اربعین سال گذشته در قم برطرف شود

emamhosseinقم - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تأکید کرد: در مراسم اربعین امسال باید نواقص موجود در مراسم سال گذشته که از حرم حضرت معصومه تا مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، برطرف شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دکتر علی بنایی در جلسه هماهنگی پیاده روی روز اربعین در قم که بعد از ظهر شنبه در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی سال گذشته برای اولین بار در قم انجام گرفت که علاوه بر محاسنی که داشت دارای نواقصی نیز بود.

وی گفت: این جلسه تشکیل شده است تا معایب سال گذشته بر طرف گردد و باید به گونه‌ای کار شود تا بیشترین آسایش در رفت و آمد و شرکت در این مراسم برای مردم بوجود آید.

معاون استاندار قم تصریح کرد: خدمت به عزاداران حسینی یک توفیق است که نصیب ما شده است و اگر امکان آسایش و راحتی را برای آنان فراهم آوریم در اجر آنان شریک خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ممکن است امسال نیز نواقصی وجود داشته باشد، افزود: چون نگاه یک نگاه تکاملی است لذا هر سال با همفکری مدیران استانی نواقص رفع می‌شود و شاهد برگزاری بهتر و باشکوه‌تر این مراسم خواهیم بود.

کارگروه زیارت در دولت جدید احیا شد و قم نیز به عضویت آن درآمد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: در دولت قبل کارگروه ملی زیارت تشکیل و استاندار خراسان رضوی عضو آن بود اما در دولت فعلی تمام کارگروه‌ها از جمله کارگروه ملی زیارت ملغی شد.

سید ابوالفضل اسماعیلی گفت: در سفر هیئت دولت به مشهد کارگروه زیارت احیا شد ولی فقط خراسان رضوی عضو بود که با مکاتبات انجام گرفته هیئت دولت پذیرفت تا قم هم به عضویت آن در بیاید.
وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت بوجود آمده به خوبی استفاده کرد، افزود: مباحث زیر بنایی، زیر ساختی و فرهنگی زیارت در این کارگروه بررسی خواهد شد.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه مصوبات این کارگروه در حکم مصوبات هیئت دولت است و طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی فعال شده است، تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند کمک زیادی به حل مشکلات استان بکند.

اسماعیلی عنوان کرد: قم با توجه به اینکه سالانه ۲ میلیون زائر دارد و حدود ۴۰ میلیون خودرو از محور‌های مواصلاتی استان عبور می‌کند لذا باید این شاخص‌ها برای دولت تبیین شود که قم یک استان ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته استقبال عظیمی از طرف مردم صورت گرفت، گفت: امسال کمیته‌هایی تشکیل شده و شرح وظایف برای آنها و دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان کرد: هرگز دولت متولی این گونه مراسم نبوده است و مردم خود آن را انجام می‌دهند.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
شنبه 24 آبان 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

تصاویر برگزیده

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM