جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

قم نقش ویژه ای در آینده علمی جهان دارد

020رئیس بنیاد قم پژوهی گفت: نقش قم در آینده بشریت نقش ویژه ای است و آنقدری که قم در آینده نقش آفرینی دارد در گذشته نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی بنایی رئیس بنیاد قم پژوهی در جلسه این بنیاد که در مجتمع طلوع مهر برگزار گردید، اظهار داشت: هدف از تأسیس بنیاد قم پژوهی، پژوهش در سه زمان گذشته، حال و آینده است و فعالیت های این بنیاد  محصور در گذشته نیست.
وی ادامه داد: در نشست های هفتگی بنیاد قم پژوهی علاوه بر پژوهش گذشته نسبت به حال نیز بی توجه نیستیم و هر هفته با دعوت از شخصیت های استانی در زمینه مسائل روز  بحث و گفتگو می شود.
دکتر بنایی در رابطه با اهمیت توجه به آینده قم اظهار داشت: در بنیاد قم پژوهی می بایست بیش از همه آینده نگری صورت گیرد زیرا قم اینقدر که به آینده تعلق دارد به گذشته تعلق ندارد و در روایات آمده است که در عصر ظهور در قم نقش آفرینی خواهد کرد و ان شاء اله بر اساس فرمایش امام معصوم (ع)، شاهد این نقش آفرینی باشیم.
رئیس بنیاد قم پژوهی با بیان اینکه قم به طور قطع در آینده تاریخ بشریت نقش مهمی را ایفا خواهد نمود، گفت: ما قطعا در تولید علم آیندگان سهمی خواهیم داشت و این مهم است که ما بدانیم سهم ما در آینده قم چیست و نقش و جایگاه علمی قم در این راستا به دستی تبیین شود.
وی اظهار داشت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «و منها یفیض العلم الی سائر البلدان » یعنی علم ]از قم[ به تمام اقصی نقاط عالم منتشر می شود؛ کلمه علم در این حدیث مطلق است و شامل تمامی علوم می شود.
حجت الاسلام بنایی با تأکید بر اینکه ظرفیت عظیمی در قم وجود دارد که هنوز فصل شکوفایی قم محقق نشده است ابراز کرد:  قم یکی از معدود شهرهای دنیاست که در رابطه با آینده آن در تاریخ بشریت روایت آمده است و به همین دلیل از سالیان گذشته در پی تحقق مبحث «آینده پژوهی» در قم هستیم.
وی ادامه داد: تنها با شناخت آینده می توانیم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم؛ به همین علت در موسسه آموزش عالی طلوع مهر اقدام به جذب دانشجو در رشته آینده پژوهی نموده ایم و از مهرماه سال جاری اولین ورودی های این رشته دانشگاهی آغاز به تحصیل نموده است.
رئیس بنیاد قم پژوهی خاطر نشان کرد: آینده پژوهی رشته جدید و نوظهوری است و در مقطع کارشناسی ارشد تنها در استان های قم (موسسه آموزش عالی طلوع مهر) ، تهران و مازندران ارائه می شود.
دکتر بنایی با بیان اینکه در این رشته در تمامی حیطه ها از جمله مسائل شهری، فرهنگی، هنری، اقتصادی، دینی و ... می توان ورود پیدا کرد و آینده را مورد کنکاش قرار داد، گفت: به طور مثال می توان در رابطه با آینده تشیع اقدام به تحقیق و پژوهش نمود و پیش بینی کرد که در پنجاه یا صد سال آینده تشیع در چه شرایطی قرار دارد.
وی ادامه داد: بنابراین به هر میزان که تشیع در دنیا فراگیر شود، قم به عنوان ام القری و صاحب بزرگ ترین حوزه های علمی و پژوهشی باید در این زمینه ایفاگر نقش خود باشد و زیر ساخت های لازم را فراهم نماید.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

تصاویر برگزیده

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM