جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی: جریان اصولگرایی باید منادی اخلاق، فضیلت،‌ امید و وحدت باشد

دی: دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای معنویت و اخلاق به پیروزی رسید و شعارهای انقلاب اسلامی نشانگر حاکمیت و احیای اخلاق اسلامی در نهضت امام خمینی است. بنابراین جریان اصولگرایی باید منادی اخلاق، فضیلت،‌ امید و وحدت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در جلسه هفتگی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، به تشریح مواضع این تشکل پرداخت و گفت: فعالیت این تشکل و دوستان ما تحت همان شرایط قبلی است، ما بدون توقف وعقب گرد از تشکیل دولت قوی اصولگرایان حمایت کرده و مجدّانه در پی تحقق وعده های جریان اصولگرا در زمینه های مبارزه با فساد، تبعیض، اصلاحات بانکی واقتصادی واداری، حمایت از افزایش تولید ملی و میزان بهره وری، کارآمدی دستگاه‌های مسئول، اشتغال جوانان و ساماندهی مسکن هستیم ومعتقدیم باید از بارمشکلات معیشتی مردم کاسته شود تا مردم بتوانند با کرامت و بدون دغدغه خاطر به زندگی با عزت و نشاط خود ادامه دهند و آمادگی ملی برای افزایش سرمایه اجتماعی در کشور داشته باشند.

وی افزود: این تشکل از شهریور سال ۱۳۷۶ به همت جمعی از دوستان و علاقه مندان به نظام و انقلاب تأسیس شد وطی ربع قرن توانسته است کارنامه قابل قبولی را از خود ارائه دهد و با حضور در عرصه عمل سیاسی و اجرایی در سطح استان و کشور به صورت ملی و استانی در ابعاد اجرایی، تقنینی، فرهنگی و تولید اندیشه سیاسی و پرمحتوا حضور فعال و اثر گذار داشته باشد و با فراهم تر شدن شرایط برای فعالیت جبهه‌ای و گسترده تر، این تشکل به عنوان یک تشکل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برطبق رسالتی که دراساسنامه و مرامنامه آن آمده است، فعالیت های فرهنگی و سیاسی خود را در عرصه های مختلف ادامه و توسعه خواهد داد.

حجت الاسلام بنایی سپس افزود: جریان فکری و اعتقادی جبهه و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم استان قم، طی بیانیه‌ای حمایت و پشتیبانی خود را از رئیس‌جمهور منتخب، جناب آقای رئیسی رسماً اعلام داشته است و اعتقاد داریم جریان اصولگرایی به معنای عام آن؛ که از پشتوانه علمی و عملی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و شهیدان عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی؛ شهید آیت الله مرتضی مطهری وشهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی برخورد دار می باشد، اندیشه‌ای است اصیل، پویا و پردوام که انقلاب اسلامی تنها با این قرائت می‌تواند برای نسل های آینده و مستضعفان جهان قابل الگوبرداری باشد.

وی در ادامه گفت: وفاداری ما به نظام و جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه از نحوه انتخاب نام وعنوان تشکیلات مان مشخص است و ما در این راه نه دچار تردید و توقف شدیم و نه گرفتار افراط و تفریط، زیرا جایگاه ولایت فقیه به عنوان عنصر ثابت نظام، محور وحدت واتحاد کشور است، اما دولت ها پس از ۴ یا ۸ سال از هر جناح و هر سلیقه ای که باشند جای خود را به دولت منتخب بعدی خواهند داد.

وی افزود: ما بعد از ارتحال امام راحل (ره) نه در ولایت امام متوقف ماندیم ونه از ولایت امام عبور کردیم بلکه با اعتقاد عملی به ولایت مقام معظم رهبری و تقویت حداکثری نظام جمهوری اسلامی، حفظ نظام را از اوجب واجبات دانستیم و در همۀ حال برای تقویت آن گام برداشتیم واعتقاد داریم شخص مقام معظم رهبری(مدظله) بزرگترین مفسّر و مبیّن دیدگاه های امام راحل (ره) بوده و وفاداری عملی ایشان به خط و راه روشن امام طی ۳۲ سال گذشته بر همه عالمیان روشن و واضح است.

حجت الاسلام بنایی با اشاره به اینکه انسان تعجب می‌کند گاهی کسانی امروز ادعا می کنند مردم ما در وفاداری به امام نمره قبولی نیاوردند و نتوانستند در انتخاب روسای جمهور؛ بین منافع شخصی و منافع ملی شان فرق بگذارند و لذا کسانی را در این ۳۲ سال انتخاب کردند که با رهبری همراه نبوده اند، گفت: اولاً آقایان فراموش کرده اند که امام همیشه مردم را ولی نعمتان انقلاب می دانستند. هیچ گاه طی سال‌های مبارزه و بعد از استقرار جمهوری اسلامي کسی به خاطرندارد که امام از مردم گلایه کرده باشد و یا از آنها طلبکار باشد بلکه بنا برآنچه در وصیت نامه امام آمده، همیشه به این مردم مباهات کرده و آنان را از اصحاب ائمه علیهم السلام برتر دانسته و حقیقتاً هم، چنین بود.

وی سپس گفت: بانیان روی کارآمدن رئیس جمهور دوره نهم و دهم به جای استغفار وعذرخواهی از مردم شریف و نجیب ایران، بنای نعل وارونه را گذاشتند وامروز هم در برابر هتاکی های وی و تحریم عملی و رسمی انتخابات وهم صدایی با منافقین و سلطنت‌طلب ها و سعودی و اسرائیل، مرعوبانه تماشاچی صحنه شده‌اند. تاریخ نشان داده وتجربه چهل ساله انقلاب به ما یاد می دهد؛ تفکری که از آرمان‌های امام و انقلاب عبور می‌کند فردا نیز از رهبری انقلاب عبورخواهد کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، افزود: موضع اساسی ما در جریان اصولگرایی، ضمن حمایت از رئیس‌جمهور منتخب، ارائه پیشنهادات سازنده و نقد کارشناسانه، عالمانه و متعهدانه بر اساس عنصر امر به معروف و نهی از منکر و روایات مربوط به نحوۀ تعامل مردم و حاکم اسلامی و نیز روایات «النصيحة لائمة المسلمين» و سیره عملی و جاری امامین انقلاب در مواجهه با مشکلات و نارسایی های اجرایی، تقنینی و قضایی است.امروز همه باید کمک کنیم تا سرمایه اجتماعی را در کشور افزایش دهیم وبا اتحاد وهمدلی برخط نفوذ وفضای یأس ونومیدی فائق آئیم و با هم افزایی دلسوزانه، گره از مشکلات مردم بگشاییم وآرمان شهیدان انقلاب اسلامی را پاس بداریم. انشاءالله.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

تصاویر برگزیده

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM