جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

با حضور آيت الله فاضل لنکرانی کتاب «تبيين بيانيه گام دوم انقلاب اسلامی» رونمايی شد

مراسم رونمايي از کتاب تبيين بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي به همت مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان قم و موسسه آموزش عالي طلوع مهر و با حضور آيت الله فاضل لنکراني و به شکل مجازي برگزار شد.

در اين مراسم که دوشنبه شب و با حضور جمع محدودي از اساتيد، پژوهشگران وفضلای حوزه علمیه در موسسه آموزش عالي طلوع مهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي با تقدير از حضور آيت الله حاج شیخ جواد فاضل لنکراني یادگار گرامی مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت العظمی فاضل لنکرانی در اين مراسم گفت: مرحوم آيت الله العظمي فاضل لنکراني با بصيرت تمام هميشه ودر همه مراحل نهضت وسالهای پس از پیروزی انقلاب در مسير امام راحل گام برداشتند و بحمد الله اين راه روشن توسط فرزند خلف ايشان ادامه هم چنان يافته است.

وي با اشاره به سلسله نشست هاي که در اين موسسه برگزار می شود، افزود: مباحثی هم چون آسيب شناسي جريان اصولگرايي به شکل سلسله وار در اين مرکز برگزار شده است. سپس بحث راهبردهاي انقلاب اسلامي در دهه پنجم مورد نظر قرار گرفت. بحث ديگر در حوزه اخلاق سياسي بود که هرکدام طی بیست جلسه به ان بحث پرداخته شد. موضوع اخلاق سیاسی برای کنشگران عرصه سیاست وفعالیت هاي اجتماعي بسيار مهم است زيرا به بهانه کار سياسي نمي توان فضای ایمانی جامعه را ملتهب کرد وبا بداخلاقی های رایج جو روانی منفی در جامعه را گسترش داد.التزام به اخلاق اسلامی وسیره ائمه معصومین ع وتکیه بر مبانی قرآنی وروایی برای فعالان عرصه سیاست ورسانه یک اصل حیاتی است.

دبيرکل مجمع هماهنگی پيروان امام و رهبري استان قم اظهارکرد: موصوع فقه تحزب از ديگر مباحثي بود که در اين دانشگاه به آن پرداخته شد. بحث ديگري که در اين سلسه نشست ها به آن پرداخته ایم، بحث تبیین بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي است.

وي گفت: مقام معظم رهبري با ارزیابی دوره چهل ساله انقلاب اسلامي به مهندسي آينده انقلاب پرداخته اند و حجه الاسلام والمسلمین دکتر مهاجرنيا نيز با صرف وقت و مطالعه دقيق و عميق اين مباحث را پيش مي برند و پس از ۲۰ جلسه گفتارو بحث و بررسی مجموعه مباحث به عنوان این اثربه چاپ رسید و انشاء الله آن را امشب رونمایی می کنیم.

و ی در ادامه گفت:نکته مهم در این نشست ها اول تبيين صحیح دیدگاه‌های مقام معظم رهبری بر اساس دیدگاه واندیشه های معظم له است که بحمدالله با تسلط قابل ستایش جناب مهاجرنیا انجام می شود وسپس ارائه اين مطالب در طی بیست جلسه همراه با بحث وگفتگو ودریافت نطرات اصحاب جلسه است.آنچه در سطح کشور مرسوم است اين است که کرسی های آزاد اندیشی پیرامون یک موصوع حد اکثر در ۹۰ دقیقه برگزار می شود ولی باابتکار دوستان مااین گونه کرسی‌ها در بیست جلسه برگزار می شود که حقیقتا بر غنای مطالب وتبیین وکالبد شکافی دیدگاه‌ها بسیار موثر است.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر ادامه داد، درخصوص این کتاب پيشنهاداتي مطرح شده است از جمله این که اين کتاب به صورت يک کتاب درسی برای استفاده در مراکز آموزشی وتربیت معلم ودوواحد درسی دانشگاهها تنظیم شود.

بنايي تصريح کرد: امیدواریم که امشب با رونمايي که ازاین کتاب بتوانيم گام مهمي در زمينه تبيين بيانيه گام دوم انقلاب برداريم و نسل جوان و مخاطبین جوان کشور را که هدف اصلی انتشار این بيانيه می باشند.، بیشتر با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و دیدگاه های مقام معظم رهبری آشنا کنیم .

در ادامه مراسم نيز حجت الاسلام والمسلمين مهاجرنيا مولف کتاب نيز گفت: خوشبختانه جلسات بسيار خوبي در اين موسسه با عنوان کرسی های آزاد انديشي دوره ای برگزار شد که سبک نويي از کرسی آزادانديشي بود که هر کدام از اين مباحث در تعدادی جلسه به يک سرانجام مي رسيد. اين سبک نو قطعا مي تواند براي مجامع علمي کشور يک الگوي مناسب و پیشیران باشد.

مولف کتاب تبيين بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي بيان کرد: مقام معظم رهبري فرمودند که وقت فراواني به همراه دقت و تامل بسياري براي تدوین اين بيانيه صرف کردند زيرا به قولی این متن می تواند به عنوان يک سند بالادستي نظام نقش آفرینی کند. معتقدیم که انديشه مقام معظم رهبري به مثابه قانون اساسي کشور است و افکار ايشان به عنوان بخشي از اسناد نظام تلقي مي شود.

وي گفت: اوايل مطرح شدن اين بيانيه شاهد رويکردهاي خاصي بوديم. هر زماني که بيانيه اي صادر مي شود شور چند روزه با ايجاد کمسيون ها و جلسات فوق العاده همراه مي شود ولي در حد همين روزها بود و به سرعت به فراموشي سپرده می شود.

مهاجرنيا اظهارکرد: مواجهه اي که با اين بيانيه شد آن بود که رويکردهاي مختلفي به همراه داشت. بخشي از اين رويکردها، فرمايشي بود که بيشتر با تعريف و تمجيد ونظاير آن همراه بود. اين افراد افرادي هستند که عملا کار را نيز خراب مي کنند. بخش ديگري نيز به صورت رسمي اين بيانيه را دنبال کردند که بيشتر نيروهاي دولتي و رسمي بودند. درصد کمي نيز در اين مدت در مقام تبيين علمي و جايگاه سياسي اين بحث بودند.

وي افزود: سنخ شناسي بيانيه نيز بحث مهمي بود. يعني به اعتبار اين که ولي فقيه اين بحث را مطرح کردند آيا مي توان به عنوان مباحث اجرايي و دستورالعملي در نظر گرفت يا مي توان از سنخ حکم حکومتي مد نظر قرارداد يا بايد آن را به عنوان يک سنخ ايدئولوژي و گفتمان جديد ببينيم؟

مولف کتاب تبيين بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي بيان کرد: بررسي مباني بيانيه از مهمترين مباحثي بود که در اين زمينه بايد انجام مي شد. رهبري نيز دقت فراواني در بيان اين مباني داشتند. مباني عقلي و فطري اين انقلاب از مباحثي بود که رهبري معظم تاکيد زيادي روي آن داشتند. مباني اخلاقي گام دوم از ديگر مباحثي بود که ايشان به آن توجه کردند.

وي گفت:بحث سوم نيز در خصوص اصول انقلاب بود. تجربه چهل ساله گام اول اصل انقلابي گري رابه منصه ظهور رساند. علوم سياسي جديد انقلاب را خلاف قواعد مي داند ولي انقلاب اسلامي به ثبات رسيده است. معمولا انقلاب ها بسيار دير به ثبات مي رسند و پس از ثبات نيز ماهيت خود را از دست مي دهند ولي انقلاب اسلامي همان شعارهاي خود را مبدل به نظام کرد و نظام سازي نيز مرحله پس از ظهور انقلاب در مراحل پنج گانه است.

مهاجرنيا اظهارکرد: اصل بعدي، تحت عنوان مقاومت و حکمت و آينده نگري مطرح بود. بحث پاياني کتاب در خصوص راهبردهاي کلان انقلاب اسلامي است. که ما قبلا مباحثی با عنوان راهبردهاي انقلاب اسلامي براي دهه پنجم داشتیم و از مباحث مطروحه در اين موسسه بود.

وي افزود: در اينجا به دليل اينکه بايد با بيانيه کار مي کرديم از بحث هاي آزاد پرهيز مي کرديم. در اينجا به راهبردهايي که در قالب توصيه مطرح شده بود پرداختيم. علم و پژوهش و دانش و اخلاق و اقتصاد مقاومتي و عزت و… از جمله اين راهبردها است. همين اصول نيز به عنوان راهبرد مطرح شد.

مولف کتاب تبيين بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي بيان کرد:اين مباحث، تنها يک گام بود و بايد گام هاي ديگر و مکمل را براي احياي ميراث امام راحل که بزرگترين ارثيه عصر غيبت بودند برداريم.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

تصاویر برگزیده

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM