جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

سر ماندگاری نهضت اسلامی ایران از نگاه رهبر انقلاب/بیانات اخیر رهبری درباره جایگاه رفیع مجلس یاری کننده همه در انتخاب اصلح است

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31885/C/13941019_2231885.jpgمعظم له چند نکته کلیدی اعم از حضور حداکثری همگان در انتخابات، ولو دیدگاه های نظام را قبول نداشته باشند.، مسئله رویش ها و ریزش ها و دلخوری های افراد و اشخاص که احتمالاً مورد ظلم قرار گرفته اند ، مردم به معرفین نامزدها و اصالت دینداری و تدین کسانیکه لیست می دهند توجه نمایند، چون شناخت تک تک نامزدها در برخی شهرها برای مردم با توجه به کثرت نامزدا مشکل می باشد و توجه به شاخص های انقلابی گری در انتخابات که چه میزان از صداقت و صحت عمل برخوردارند را مورد تاکید قرار دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی بنایی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم گفت:دیدار مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) با مردم شریف قم و علماء و حوزویان در سالگرد حماسة عظیم 19 دی همچون سال های گذشته با شور و نشاط و سرود دسته جمعی قمی ها به طرز زیبایی برگزار گردید. این دیدارها که از دوران ریاست جمهوری آغاز شد، هم چنان هرساله ادامه دارد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31885/C/13941019_4631885.jpg

نماینده مردم قم در دور هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سه نکته کلیدی را مورد بحث و اشاره قرار دادند، نخست اینکه بررسی علل و عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی در مقایسه با دو نهضت و انقلاب داخلی یعنی نهضت ملی شدن صنعت نفت و نهضت مشروطیت که علی رغم گسترده بودن، دوام نیاورد و پس از مدتی نهضت از سیر خودش منحرف گردید و بار دیگر نهضت مردم مسلمان که البته بر خواسته های حداقلی مبتنی بود توسط عوامل ارتجاع مصادره گردید و به محاق رفت.

حجت الاسلام بنایی هم چنین تصریح کرد: مقایسه با دو نهضت اثر گذار جهانی یعنی انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه که چگونه این دو انقلاب به شکست کشیده شد و از آرمان های اصلی خودش فاصله گرفت و به ضد خودش تبدیل گشت.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31885/C/13941019_7531885.jpg

وی ادامه داد: جمع بندی رهبری تقریبا اینگونه بود که حوادث عالم همه بر اساس سنت الهی در هر عصر و مکانی جریان می یابد و آنچه که در عالم اتفاق می افتد اگر بر اساس سنن الهی باشد دوام و بقاء می یابد و اگر بر خلاف سنت های الهی و قوانین حاکم بر جوامع بشری باشد، دوام و بقاء نخواهد داشت.

حجت الاسلام بنایی تاکید کرد:سر ماندگاری نهضت اسلامی ملت ایران علاوه بر پرچمداری روحانیت و مرجعیت شیعه همراهی و ایستادگی مردم، بصیرت و هوشیاری و احساس تکلیف و عمل به موقع و در لحظه نیاز بدون از دست دادن فرصت تاریخی اقدام بود.

دکتر بنایی در ادامه اظهارات خود افزود:موضوع دوم که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند موضوع فتنه 88 بود و برای اولین موضوع انقلاب های رنگی و کودتای مخملی را مطرح کردند که چگونه آمریکایی ها (طرح مایکل لدین) با استفاده از تجارب انقلاب های مخملی در سایر کشورها برنامه براندازی و تغییر رژیم را در سر می پروراندند که در اثر هوشیاری و عمل به موقع رهبری نظام و مردم کودتا به شکست انجامید.
وی تصریح کرد:  در جمع بندی این بخش هم راه حل مقابله با اهداف دشمنان نظام را هوشیاری مسئولان، امید بخشیدن و ایجاد حس مقاومت در مردم، توکل و اعتماد بر نصرت و یاری خداوند و تکیه بر نقاط قوت نظام برشمردند.http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31885/C/13941019_4931885.jpg

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: موضوع سوم مدنظر مقام معظم رهبری با توجه به فضای کشور موضوع انتخابات و اهمیت آن یعنی انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و دوره دهم مجلس شورای اسلامی بود. ایشان ضمن آنکه اصل برگزاری انتخابات را نفس تازه برای نظام توصیف کردند، مردم را به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی و نقش آن در ریل گذاری برای قوه مجریه و ارج نهادن به مواضع خوب مجلس شورای اسلامی در مسائل بین المللی و هسته ای و اهمیت فوق العاده مجلس خبرگان برای لحظه حساس نظام را به مردم متذکر گردیدند .

دکتر بنایی رد تشریح دیدگاه های مهم رهبری ادامه داد: معظم له چند نکته کلیدی اعم از حضور حداکثری همگان در انتخابات، ولو دیدگاه های نظام را قبول نداشته باشند.، مسئله رویش ها و ریزش ها و دلخوری های افراد و اشخاص که احتمالاً مورد ظلم قرار گرفته اند ، مردم به معرفین نامزدها و اصالت دینداری و تدین کسانیکه لیست می دهند توجه نمایند، چون شناخت تک تک نامزدها در برخی شهرها برای مردم با توجه به کثرت نامزدا مشکل می باشد و توجه به شاخص های انقلابی گری در انتخابات که چه میزان از صداقت و صحت عمل برخوردارند را مورد تاکید قرار دادند.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31885/C/13941019_3131885.jpg

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: اگر مردم با دقت در انتخابات عمل کنند و به فرد اصلح یا صالح رأی بدهند دو واقعه مبارک اتفاق می افتد نخست اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی و  ایجاد امید آرامش و سکینه برای ملت به استناد آیه 18 سوره فتح:«لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّکِینَةَ عَلَیْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِیبًا »که با استفاده از آیه شریفه نتیجه گیری کردند که بیعت امام و انقلاب اسلامی همانند بیعت با پیامبر (ص) می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت (لینک اصلی)
یکشنبه 20 دی 1394

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

تصاویر برگزیده

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM